جاذبه های گردشگری کیش
نوشته شده توسط : نیکنام

پارک دلفینهای کیش

پارک دلفینهای کیش

مجموعه تفريحي پارك دلفينهای کیش دارای مساحتي حدود ۱۰۰ هكتار می باشد و در جنوب شرقي جزيره كيش واقع شده است. این مجموعه شامل فضاي سبز با انواع گونه‌هاي مختلف گياهي، باغ پرندگان و اولين و تنها دلفيناريوم در ايران می باشد. در دلفيناريوم اين مجموعه گونه‌هاي مختلفي از پستانداران دريايى از جمله دلفين، شير دريايى شمالى، شير دريايى جنوبى، گربه دريايى شمالى، گراز دريايى و پنگوئن نگهداري مي‌شوند و بازديدكنندگان و گردشگران تور کیش مي‌توانند از هنرنمايي آنان كه توسط مربيان ايراني تربيت مي‌شوند ديدن نمایند و لذت ببرند. در مجموع ۲۱ پستاندار دريايى در استخرهايى با حجم ۱۸۰۰۰ متر مكعب پر شده از آب دريا نگهدارى مي‌شوند. گردشگران تور کیش توسط اتوبوس قطاري به پارك پرندگان و سپس به دلفيناريوم هدايت مي‌شوند.

فضاي سبز پارك دلفين  شامل بيش از يكصد گونه گياهي از جمله هزاران درخت نخل، بنجامين‌ هاى بسيار بزرگ، درختان لور (انجير معابد)، اوكاليپتوس، آكاسيا، مورد، كهور، گل ختمى، شيشه شور، تكوما، سياه نوفيلد، كند كارپوس، جونيا پروس و بيش از ۲۵ گونه كاكتوس و ساير گياهان است كه با توجه به وضعيت اقليمي جزيره كيش و مرجاني بودن خاك آن در نوع خود بي‌نظير است.

پارک دلفینهای کیش

پارک دلفینهای کیش

پارک دلفینهای کیش

پارک دلفینهای کیش

 

روستای باغو کیش

روستاي باغو کیش

باغو از آبادي‌ هاي قديمي جزیره كيش می باشد كه در جنوب غربي جزيره واقع شده است. امروزه اين آبادي جز چند خانوار دامدار، سكنه ديگري ندارد. حاصلخيزي اين منطقه در میان بومیان زبانزد است. بيشه انبوهي از انواع درختان بومي در این منطقه به چشم مي‌خورد كه در آن ميان، مجموعه درختان كهنسال لور زيبايي بی نظیری دارد. پارك دليران با وسعت 60 هکتار به منظور گسترش امكانات تفريحي و توسعه فضاي سبز در جزيره و بهره‌برداري از زيبايي‌ هاي طبيعي روستاي باغو کیش كه از خاكي مستعد برخوردار است در این منطقه احداث گردیده است. برای بازدید از این روستای تاریخی با تور کیش همراه شوید.

 

درخت سبز کیش

درخت سبز کیش

آب های سطحی در انتهاي طولاني ترين مسير آبرفتي باستاني كيش، به قسمتي از منطقه شمالي جزيره كه به دره پرتغالي‌ها معروف است سرازير مي‌گردند، به همین علت اين منطقه از سرسبزي خاصی برخوردار است. در اطراف يكي از كهنسال‌ترين درختان لور جزيره، مجموعه درخت سبز  احداث شده است. در اين مجموعه برای آسایش و راحتی گردشگران تور کیش نمازخانه، رستوران فصلي، بوفه و سرويس بهداشتي نيز ایجاد شده است.

درخت سبز تقریبا با طول عمری بین 500 تا 600 سال كهنسال‌ترين درخت لور جزيره کیش محسوب می شود. بر روی شاخه هاي اين درخت، گره هايي با نخ يا پارچه زده شده است كه در نظر اول آن را به نوعي مقدس مي نماياند. بسیاری از مردم بر این باورند که اين درخت شگون دارد و به همين سبب به قصد برآورده شدن نيازهایشان و آرزوهاشان پارچه‌هايي به شاخه‌هاي آن گره می زنند.

معروفترين درخت جزيره کیش، درخت لور يا انجير معابد می باشد. اين گونه درخت در نواحي جنوبي ايران رشد مي کند. پوست کهنسال درخت لور ، برگ‌ها و ريشه‌هايش که از بدنه اصلي آن آويزان هستند، آن را از ساير انواع درختان متمايز مي‌گرداند. ريشه اين درختان طوري رشد مي کند که همانند چتري بر روي زمين سايه افکنده و ممکن است تا چند صد سال عمر کنند.

مجموعه درخت سبز کیش با آلاچيق‌هاي زيبا و محل هاي متعدد پخت كباب براي استراحت و بازديد رايگان گردشگران تور کیش بنا شده است و مسير هاي پياده رو با چراغ‌هاي فانوسي شكل در ميان فضاي هميشه سبزش با گل هاي كاغذي رنگارنگ، شما را به سوي جاذبه اصلي اين مجموعه خواهد برد. 

درخت سبز کیش

 

سافاری کیش

سافاری کیش

مجموعه ورزشی، تفریحی و توریستی پارس سافاری کیش با هدف توسعه گردشگری طبيعی و ایجاد فضایی  شاد و سالم برای همه گروه های سنی به ويژه جوانان و مسافران تور کیش ايجاد شده است . 
سافاری كيش نخستین  برگزار کننده تورهای سافاری صحرا در ایران می باشد و با تلاش مهندسین و صنعتگران ایرانی مهندسی بنا شده است . سافاري (Safari) در لغت به معناي بازديد کردن و سياحت اکتشافي در آفريقا ميباشد و به برنامه تور گردشي گفته ميشود که در آن گردشگران در تور توسط انواع خودروها و يا چهار پايان و با طي مسيري مشخص از مکانهاي ديدني و جذاب بازديد کرده و از آن لذت مي برند .
يکي از معروفترين انواع تور سافاري ، تور صحرا است که شرايط اقليمی و  مسير حرکت آن مكانهای بياباني و صحرائي ميباشد . در اين تورها از خودروهاي دو ديفرانسيل و چهار محور نظير لندرور ، تويوتا لندکروز و... حتي شتر نيز استفاده می شود . 
شرايط اقليمي مورد نياز يک تور صحرا طبيعت گرم و خشک بياباني و نيمه بياباني است. جزیره زيباي کیش با توجه به دارا بودن شرایط آب و هوایی و موقعیت مناسب برای پذیرش گردشگران تور کیش يكي از مكانهاي بالقوه براي تور سافاري است .

سافاری کیش

سافاری کیش

سافاری کیش

 

پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش

mardmahigir1.jpg

در جزیره زیبای کیش اگر به سمت سواحل شرقی جزیره بروید با مجسمه بزرگی به طول 12 متر روبرو خواهید شد. این مجسمه ماهیگیر نمادی از مردم ساحل نشین شرق جزیره کیش را تداعی می کند. مجسمه مرد ماهیگیر زیبا در پارک ساحلی ماهیگیر قرار دارد این پارک 4 هزار متر مربع مساحت دارد و مرد ماهیگیر دارنده رکورد بزرگترین مجسمه فیگوراتیو کشور است. در پارک ساحلی ماهیگیر دو آب نما در دو جهت شرقی و غربی پارک بناشده و این دو آبنما توسط یک جوی آب صد متری به هم متصل شده اند. استراحتگاه های زیبایی برای مسافران تور کیش در زیر سایه درختان تنومند است که برای کسب آرامش دقایقی به استراحت دعوت می کند.

mardmahigir.jpg

وقتی که شما به همراه خانواده پای بر سنگفرش سنتی این پارک زیبا که می گذارید احساسی آرامشی توام با نشاط به سراغتان می آید. گفتنی است ایجاد جاذبه های جدید در سواحل کیش با هدف خلق فضاهای جدید در محیطهای ساحلی از جمله برنامه های عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش است و تا کنون پارک های مختلفی با کار بریهای متنوع برای خانواده ها در سواحل کیش بنا شده است.

 

مطالب مرتبط:

تور کیش تابستان 96 

تور کیش تیر 96 

تور کیش مرداد 96 

تور کیش شهریور 96

تور کیش پاییز 96 

تور کیش مهر 96 

تور کیش آبان 96

تور کیش آذر 96 

تور کیش نوروز 97 

تور کیش از شیراز

تور کیش از اصفهان

تور کیش از تبریز

تور کیش از مشهد

تور کیش از کرمانشاه





:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری کیش, بهترین جاذبه های گردشگری کیش, مکان های گردشگری کیش, جاذبه های دیدنی و گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: